antwoorden en tips voor de reiziger - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van gerritenria - WaarBenJij.nu antwoorden en tips voor de reiziger - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van gerritenria - WaarBenJij.nu

antwoorden en tips voor de reiziger

Door: Gerrit en Ria

04 Juli 2004 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Allereerst nog antwoorden op uistaande vragen:
Nynke; we hebben alleen het eerste en laatste hotel geboekt. Het is nu nog winterseizoen in Zuid Afrika en dus is het erg rustig en bovendien zijn er veel Bed and Breakfast adressen, Gewoon zodra je in de plaats van bestemming bent even naar de Tourist Information is de de snelste manier om iets te vinden. De meeste wildparken hebben lodges die ook niet al te duur zijn.

Karin: Sorry, maar wij vinden net de zomer in onze koffers. We nemen hem volgende week weer mee.

Tips voor de reiziger:
Restaurantbezoek
Restaurantbezoek in Zuid Afrika is een happening op zich. Je wordt welkom geheten door het opperhoofd die je voorstelt aan iemand die jou naar je tafeltje brengt en daar wacht dan weer de serveerster van de avond. Deze begint met het overhandigen van de wijnkaart en het menu. Na een paar minuten komt ze terug met de vraag wat je wilt drinken. Ook als je eerst wat fris wilt moet je direct de wijn bestellen anders is je kans verkeken. Al het eten wordt plateservice opgediend, dus geen gedoe met schaaltjes. Als je je eten hebt bedenk dan goed wanneer en hoe je het bestek neerlegt want voordat je het weet is je bord weggehaald. Het oppperhoofd komt regelmatig langs om te informeren of je nog tevreden bent. Bestel je nog iets na, vraag dan ook gelijk om de koffie/thee, want anders heb je de rekening voordat je gelegenheid hebt gehad om dit te bestellen.
Als je om je heen kijkt zie dat alle Zuidafrikanen hun jas gewoon aan houden aan tafel. Daarnaast beginnen ze te eten zodra ze hun bord hebben en wachten niet op hun tafelgenoten.
Nieuwe tips in een volgend bericht (onze internettijd is om)

• 04 Juli 2004 - 17:35

Nynke:

Veel plezier op mauritius en geniet van het mooie weer daar want de regen komt hier met bakken naar beneden