onze eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gerritenria - WaarBenJij.nu onze eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gerritenria - WaarBenJij.nu

onze eerste dag in Kaapstad

Door: Gerrit

26 Juni 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen werden we wakker met een ongewone gewaarwording. Ik weet niet of het jullie in Nederland bekend voorkomt, maar we hadden regen en niet zo'n klein beetje ook. Gelukkig hadden we vandaag gepland om de dag te besteden in grotendeels overdekte V & A Waterfront (waarbij de A trouwens bij nader inzien staat voor Alfred).
We waren er om 11 uur en zojuist om 20.30 uur waren we weer terug in het hotel. Het Waterfront is gebouwd in de oude pakhuizen en werven van de haven van Kaapstad. Er is een enorm aantal winkels en aan de waterkant zijn er allerlei restaurants, en dat allemaal verdeeld over twee verdiepingen. Af en toe waren we gewoon de weg kwijt. Ik denk dat het kwa winkeloppervlakte bijna net zo groot is als de binnenstad van Groningen.
Vanavond hebben we ook een goed restaurant gevonden. We hebben deze weken voornamelijk buffetrestaurants of vestigingen van grote ketens getroffen, maar dit was een echt restaurant. Het was een geslaagde dag en in de loop van de dag hield de regen ook op, zodat we vol goede moed uit kijken naar de dag van morgen.