antwoord op vragen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gerritenria - WaarBenJij.nu antwoord op vragen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gerritenria - WaarBenJij.nu

antwoord op vragen

Door: Gerrit

27 Juni 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hierbij een antwoord op een aantal gestelde vragen:

1. Moesten wij uren wachten om die olifanten te zien; Gert - Nee, de olifanten staken zo de weg over of stonden gewoon midden op de weg. Wij hadden eerder het idee dat de olifanten uren op ons hadden gewacht. Gelukkig zie een olifant die midden op de weg staat al ver van tevoren op die lange rechte wegen. Daardoor zien we waarschijnlijk ook maar weinig aangereden olifanten op de weg.
2. Hoe zien onze dagreizen er uit; Menno - Er is een groot verschil tussen Botswana en Zuid Afrika. In Botswana zijn de afstanden tussen de reisdoelen groot en het is een grotendeels leeg land. We reden daar dus gemiddeld ongeveer 500 km per dag. Meestal gingen we om 10.00 uur weg en waren we om een uur of vijf op ons overnachtingsadres.
In Zuid Afrika moesten we eerst nog een grote afstand overbruggen om in de Kaap te komen, maar de laatste dagen reden we hoogstens 300 km per dag. In totaal hebben we nu 5.000 km afgelegd en eigenlijk moeten we de komende week alleen nog terug naar Johannesburg wat ongeveer 1200 km is en daar hebben we 6 dagen voor uitgetrokken.
3. Zien wij ook architectuur; Kor - In Botswana beperkte de architectuur zich tot de traditionele randavels opgetroken uit leem en stokken. In de Kaap zien we veel Kaaphollandse architectuur uit de 18e eeuw. Morgen gaan we naar het fort van Van Riebeek uit 1677. Het Waterfront is een voorbeeld van restauratie van oude havengebouwen.

• 27 Juni 2004 - 09:32

Menno:

Goede berichten. Prima dat jullie ook eens ergens wat langer blijven.
    De vragen zijn beantwoord, dus tijd voor nieuwe vragen.
    Hoe is het landschap in ZuidAfrika? Waarschijnlijk groen en fris, maar laat wat zien. Zijn de wijnhuizen vergelijkbaar met die in Frankrijk?
    En, kunnen jullie de EK volgen? Hier gaat de stijgt Oranjekoorts naar grote hoogte.

Tot het volgende bericht.
    Groet, Menno

• 27 Juni 2004 - 11:16

E. Van Der Velde:

Hallo familie, ik heb even stiekem op jullie site gekeken, erg leuk. Veel plezier nog. Groeten
    Edwin en Jildou